ASISTIVNA TEHNOLOGIJA U UČIONICAMA GOLJAKA
Učenje i zabava u istoj rečenici?
Naši učenici od 1.- 4.razreda znaju da je i to moguće. :)
Jedna od prednosti asistivne tehnologije u službi aktivnog učenja je način i brojne mogućnosti prezentiranja nastavnog sadržaja koji će našim učenicima biti zanimljiviji, zorniji, jasniji i pristupačniji.
Stoga smo takav način podučavanja uveli u naše učionice kroz rehabilitacijski program Informacijsko komunikacijska tehnologija (IKT) od 1. - 4. razreda.
Kroz program IKT-a učenici koriste prilagođene miševe (TrackBall mouse, Optima Joystick mouse) , prilagođenu bežičnu tipkovnicu (Clevy), sklopke za pokretanje igračaka, razne vrste komunikatora (GoTalk 4, Pričajući fotoalbum, BigPoint, Little Mack..), interaktivni zaslon računala, tablete i aktivno sudjeluju u vježbama/aktivnostima izrađenim u raznim digitalnim alatima (Wordwall, Boom
cards, Liveworksheets..).
Zahvaljujući asistivnoj tehnologiji periferije računala (miš i tipkovnica) neki od učenika prvi put sudjeluju u virtualnim igrama/aktivnostima što im daje motivaciju i želju za daljnji rad i trud.
Digitalni radni listići, orijentacija u prostoru kroz manipulaciju prstom po tabletu, sortiranje, vizualna i slušna diskriminacija, vježbe pažnje i koncentracije, sinteza i analiza uz slikovni prikaz samo su neka od područja rada IKT-a.
Vrijeme u kojem je riječ virtualno ili digitalno normalno, za naše učenike je često i nužno.
Mirta Bartolović, prof.logoped