Program djelovanja mobilne službe
Cilj: Optimalan predškolski dogoj i školovanje učenika s motoričkim poremećajima i kroničnim bolestima sukladno njihovim indivdualnim mogućnostima i potrebama
Zadaci: Pružanje stručne pomoći odgojiteljima, učiteljima i stručnim suradnicima, roditeljima i djeci/učenicima s motoričkim poremećajima i kroničnim bolestima.
Načela suradnje: Mobilna služba uključuje se kada dječiji vrtić/škola i roditelji suglasno odluče da bi zajedničko djelovanje sa članovima mobilnog tima doprinjelo umanjivanju djetetovih / učenikovih teškoća te učinkovitijem i uspješnijem odgojno-obrazovnom procesu. Suradnja dječjeg vrtića, škole, roditelja i mobilnog tima temelji se na jednakopravnosti i dobrovoljnom pristanku svih sudionika suradnje.
Nositelji programa i sadržaj rada:
Ravnatelj:
Načini osiguravanja materijalnih i kadrovskih uvjeta za zadovoljavanje posebnih potreba djece/učenika s motoričkim poremećajima i kroničnim bolestima u integraciji.
Pedagog:
Razvojne osobitosti djece/učenika s motoričkim poremećajima i kroničnim bolestima- osnova za prilagodbu odgojno-obrazovnih programa
Metodičke i didaktičke upute učiteljima i roditeljima za rad s djetetom/učenikom s motorićkim poremećajima i kroničnim bolestima
Psiholog:
Psihološke osobitosti djece/učenika s motoričkim poremećajima, posebno s oštećenjem središnjeg živčanog sustava.
Logoped:
Posebnosti govorno-jezičnog razvoja djece/učenika s cerebralnom paralizom i mogućnosti uklanjanja/ublažavanja teškoća
Tiflopedagog:
Vizualne posebnosti djece/učenika s povredom središnjeg živčanog sustava, njihov utjecaj na odgoj i obrazovanje i mogućnosti uklanjanja/ublažavanja
Profesor rehabilitator:
Rani edukacijsko rehabilitacijski programi za djecu s neurorazvojnim i motoričkim teškoćama.
Profesor defektolog:
Dijagnostika motoričke spretnosti ruku i izrada programa računalne daktilografije za pojedinog učenika te upute kako ga provoditi
Korištenje računalne tehnologije kao potpora u odgoju i obrazovanju učenika s motoričkim teškoćama i kao oblik zamjenske komunikacije za učenike s izrazitim motoričkim i govornim teškoćama.
Članovi stručnog tima ovisno o potrebi djeteta/učenika:
Edukacija pratitelja/osobnog pomagača kako postupati s djetetom i pomagati mu tijekom vožnje i za vrijeme boravka u vrtiću/školi.